Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ross
Moderator
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: kostrzyn
|
Wysłany: Pon 19:55, 25 Cze 2007 Temat postu: 23 proste triki |
|
|
Dlatego też, dziś prezentujemy proste i genialne triki do twojego samochodu, które nie kosztują prawie nic, ale doskonale działają ! Sprawdź je w swoim maleństwie i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami, u nas sprawdziły się te porady w 100%.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ross
Moderator
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: kostrzyn
|
Wysłany: Pon 19:55, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
1. Kiedy zwiększasz moc silnika wtryskowego, upewnij się, że twoja pompa paliwowa podoła zwiększonym wymaganiom. Ten miernik przepływu został umieszczony na przewodzie zwrotnym paliwa. Brak przepływu = zbyt mała pompa !
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ross
Moderator
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: kostrzyn
|
Wysłany: Pon 19:56, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
2. Tak wygląda przekrój standardowego tłumika. Popatrz, jaką torturą jest przepływanie gazów wydechowych przez takie urządzenie! Gazy muszą wręcz cofnąć się w kierunku przeciwnym do wylotu ! Tak, tak, masz rację - przepływowy tłumik to "nieco" mniejsza restrykcja.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ross
Moderator
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: kostrzyn
|
Wysłany: Pon 19:57, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
3. Fabryczne czujniki spalania stukowego to po prostu tanie małe mikrofoniki. Notoryczne powodują one fałszywe alarmy, co w niektórych silnikach powoduje przełączenie komputera silnika w tryb awaryjny - w rezultacie bryka chodzi kulawo przez następne kilkaset kilometrów. Niewiele można temu zaradzić, chyba że postanowisz całkowicie pozbyć się tej funkcji. Możesz wówczas pozostawić sensor wpięty, ale wcale nie przykręcać go do bloku...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ross
Moderator
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: kostrzyn
|
Wysłany: Pon 19:58, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
4. Proste i tanie jak barszcz! Zdobądź wrażliwe na temperaturę naklejki i umieść je na silniku, skrzyni biegów i tylnym moście. Widzieliśmy takie naklejki również na obudowach filtra powietrza i kolektorach dolotowych. Można je kupić w firmach handlujących maszynerią przemysłową.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ross
Moderator
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: kostrzyn
|
Wysłany: Pon 19:59, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
5. Mimo czasem bardzo wysokiej ceny, seryjne kolektory wydechowe wytwarzane przez największych japońskich producentów dla ich silników turbo są bardzo kiepskiej jakości ! Ten (nieseryjny) kolektor jest zamiennikiem do Skyline GT-R i umożliwia montaż pojedynczej (bardzo dużej) turbiny zamiast dwóch seryjnych maleństw.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ross
Moderator
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: kostrzyn
|
Wysłany: Pon 19:59, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
6. Do znacznej poprawy hamowania wystarczy czasami zamontować nawiew zimnego powietrza. Mogliście przeczytać o tym w artykule "Gwałtowne hamowanie". Oczywiście, nie potrzebny jest wcale tak olbrzymi nawiew, jak ten na zdjęciu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ross
Moderator
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: kostrzyn
|
Wysłany: Pon 20:00, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
7. Intercooler zamontowany z przodu zawsze będzie lepszy od umieszczonego pod maską, zwłaszcza podczas jazdy miejskiej. To przykład zestawu do Imprezy WRX.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ross
Moderator
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: kostrzyn
|
Wysłany: Pon 20:00, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
8. Niektóre kolektory dolotowe z długimi kanałami są dość restrykcyjne. Ten kolektor będzie działał znacznie lepiej, kiedy usunie się jego cienkie zakończenie i przyspawa duży wolny dolot.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ross
Moderator
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: kostrzyn
|
Wysłany: Pon 20:01, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
9. Jesteś ciekaw jaką różnicę daje stopniowany kolektor dolotowy ? To łatwe. Wyjmij ( i zatkaj ) rurkę podciśnieniową prowadzącą do zaworu sterującego. Przejedź się i poczuj różnicę!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ross
Moderator
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: kostrzyn
|
Wysłany: Pon 20:02, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
10. Osłona termiczna przewodu za intercoolerem to rzecz prosta, tania - a daje różnicę w mocy. Tutaj posłużono się aluminiową taśmą. Możesz też dać pod spód trochę maty z włókna szklanego.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ross
Moderator
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: kostrzyn
|
Wysłany: Pon 20:03, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
11. Analiza spalin podczas badania na hamowni powie ci bardzo dużo na temat twojego samochodu. Oprócz składu mieszanki, można w ten sposób wykryć również m.in. "gubienie iskry".
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ross
Moderator
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: kostrzyn
|
Wysłany: Pon 20:03, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
12. Wyjęcie osłonek z obu końców przepływomierza z "grzanym drutem" poprawi przepływ powietrza w dolocie, nic nie kosztując. Należy jednak upewnić się, że przepływomierz może wytrzymać drobne zadrapania.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ross
Moderator
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: kostrzyn
|
Wysłany: Pon 20:04, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
13. Następna modyfikacja bez kosztów - ciśnienia w oponach. Zmiana ciśnienia w przednich, czy tylnych kołach o 0.2-0.3 bara może spowodować olbrzymie różnice w prowadzeniu się auta. Z reguły podwyższa się ciśnienie, względem zalecanego przez producenta.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ross
Moderator
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: kostrzyn
|
Wysłany: Pon 20:04, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
14. Jeśli filtr paliwa do Twojego samochody jest bardzo drogi, zmień go na duży uniwersalny odpowiednik. Będzie on prawdopodobnie działał lepiej niż seria, a kosztował 1/3 ceny.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|