Autor |
Wiadomość |
ross |
Wysłany: Pon 20:10, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
UWAGA!!!
porady które zapewne przeczytaliście nie są przeze mnie potwierdzone. |
|
|
ross |
Wysłany: Pon 20:09, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
23. Zmiana rozkładu masy może być zastosowana dla poprawy prowadzenia się auta. Jeśli samochód ma ciężki przód, pomóc może (nieco) przeniesienie akumulatora do bagażnika. |
|
|
ross |
Wysłany: Pon 20:09, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
22. Te MAP sensory są dostępne dla wolnossących (1bar MAP sensor), doładowanych ciśnieniem do 1bar (2 bar MAP sensor) i doładowanych ciśnieniem do 2bar (3 bar MAP sensor). Niektórzy nie wiedzą, że są różnice pomiędzy MAP sensorami i próbują montować sensory przeznaczone do wolnossących w samochodach z turbo. Najkrócej mówiąc - nie rób tego. |
|
|
ross |
Wysłany: Pon 20:08, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
21. Jeśli masz dodatkowy wtryskiwacz, nigdy nie montuj go na komorze dolotowej, tak jak widać na zdjęciu obok ! Powinien on znajdować się przed komorą, co pozwala na lepsze wymieszanie paliwa z powietrzem i daje dobrą mieszankę do wszystkich cylindrów, a nie tylko do tych dwóch najbliżej wtryskiwacza. |
|
|
ross |
Wysłany: Pon 20:08, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
20. Wielkość rury wydechowej od turbiny jest ważna dla uzyskania dobrej reakcji na pedał gazu i wysokiej mocy. Możesz mieć dwie rury (jedna z turbiny, druga z zaworu "wastegate"), lub jedną dużą. Im większa, tym lepiej! |
|
|
ross |
Wysłany: Pon 20:08, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
19. Dwie przepustnice w systemie sekwencyjnym (takie jak te na zdjęciu - przyjrzyj się linkom bardzo uważnie!) pozwalają silnikowi zaciągnąć bardzo dużo powietrza i jednocześnie nie powodują problemów z biegiem jałowym, ani kontrolą pedału gazu. |
|
|
ross |
Wysłany: Pon 20:07, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
18. Bezpośrednie ulepszenie. Tarcze takie jak te mogą pracować ze standardowymi zaciskami i klockami. Ich montaż to więc małe piwo. A i wyglądają ładnie! |
|
|
ross |
Wysłany: Pon 20:06, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
17. Aby nie robić śladów na miękkich częściach, nałóż na imadło aluminiowe ochraniacze. Aluminium jest miękkie, i dzięki temu unikniesz uszkodzeń powierzchni elementów. |
|
|
ross |
Wysłany: Pon 20:06, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
16. Głośniki wysoko tonowe powinny być montowane jak najbliżej linii uszu. Montaż twe eterów w słupkach drzwi jest bardzo prosty i pozycjonuje je na właściwym poziomie. |
|
|
ross |
Wysłany: Pon 20:06, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
15. Doloty zimnego powietrza do silnika działają ! Ten samochód ma je seryjnie, ale można je też z łatwością zastosować do samochodu posługując się plastikowymi rurami łatwo dostępnymi w sklepach typu "Castorama". W tym przypadku duże = lepsze. |
|
|
ross |
Wysłany: Pon 20:04, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
14. Jeśli filtr paliwa do Twojego samochody jest bardzo drogi, zmień go na duży uniwersalny odpowiednik. Będzie on prawdopodobnie działał lepiej niż seria, a kosztował 1/3 ceny. |
|
|
ross |
Wysłany: Pon 20:04, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
13. Następna modyfikacja bez kosztów - ciśnienia w oponach. Zmiana ciśnienia w przednich, czy tylnych kołach o 0.2-0.3 bara może spowodować olbrzymie różnice w prowadzeniu się auta. Z reguły podwyższa się ciśnienie, względem zalecanego przez producenta. |
|
|
ross |
Wysłany: Pon 20:03, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
12. Wyjęcie osłonek z obu końców przepływomierza z "grzanym drutem" poprawi przepływ powietrza w dolocie, nic nie kosztując. Należy jednak upewnić się, że przepływomierz może wytrzymać drobne zadrapania. |
|
|
ross |
Wysłany: Pon 20:03, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
11. Analiza spalin podczas badania na hamowni powie ci bardzo dużo na temat twojego samochodu. Oprócz składu mieszanki, można w ten sposób wykryć również m.in. "gubienie iskry". |
|
|
ross |
Wysłany: Pon 20:02, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
10. Osłona termiczna przewodu za intercoolerem to rzecz prosta, tania - a daje różnicę w mocy. Tutaj posłużono się aluminiową taśmą. Możesz też dać pod spód trochę maty z włókna szklanego. |
|
|